znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

آزمایش نخستین قرص ضد بارداری مردانه در بریتانیا

شصت سال پس از معرفی قرص ضدبارداری برای زنان، یک گروه شامل ۱۶ داوطلب در حال آزمایش قرص ضدبارداری مردان به نام YCT-529 هستند.

آزمایش نخستین قرص ضد بارداری مردانه در بریتانیا

آزمایش نخستین قرص ضد بارداری مردانه در بریتانیا

امیدواری دانشمندان این است که نتایج این آزمایش بدون هورمون، در نهایت یک گزینه موثر برای کنترل بارداری در مردان فراهم کند.

اگر مراحل بعدی تحقیقات به خوبی پیش بروند، مردان ممکن است با مصرف این قرص و توقف تولید اسپرم در بدن خود، کنترل بارداری را به دست آورند.

تایمز بریتانیا این خبر را منتشر کرده و اظهار داشته که گروهی از مردان بریتانیایی برای اولین بار در جهان، یک قرص ضدبارداری جدید را آزمایش می‌کنند. این روش به نظر دانشمندان می‌تواند نحوه تقسیم مسئولیت کنترل بارداری را تغییر دهد.

این قرص از طریق خاموش کردن پروتئینی به نام گیرنده آلفا رتینوییک اسید (RAR-alpha) در داخل بدن عمل می‌کند. این عمل به جلوگیری از اتصال آلفا رتینوییک اسید به نوعی ویتامین A منجر می‌شود، که در نتیجه تشکیل اسپرم در بیضه‌ها متوقف می‌شود.

موش‌ها و میمون‌های آزمایشگاهی به خوبی جواب داد

این رویکرد که در موش‌ها و میمون‌های آزمایشگاهی به خوبی جواب داده است، با تلاش‌های قبلی برای پیشگیری از بارداری مردانه متفاوت است. آزمایش‌های پیشین معمولاً به دنبال کاهش تولید اسپرم با سرکوب هورمون تستوسترون بودند.

با این حال، زمانی که YCT-529 به موش‌ها داده شد، ۹۹ درصد از پیشگیری از بارداری به خوبی اجرا شد. در میمون‌ها، تعداد اسپرم‌ها پس از دو هفته کاهش یافت و در تمام آزمایش‌های حیوانی، پس از پایان درمان، اثرات آن از بین رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد