znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

چرا فیلم “برادران لیلا” توقیف شد؟

روز دوشنبه سازمان سینمایی از توقیف فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی با اشاره به «تخلفات و سرپیچی تهیه کننده و کارگردان این اثر از مقرارت» خبر داد.

فیلم

چرا فیلم “برادران لیلا” توقیف شد؟

در اطلاعیه این نهاد سینمایی آمده است که اداره نظارت بر عرصه و نمایش این سازمان تصمیم به عدم صدور پروانه نمایش برای فیلم سینمایی «برادران لیلا» گرفته است.

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر توقیف احتمالی این فیلم که در جشنواره فیلم کن فرانسه به نمایش درآمد، منتشر شد. به عنوان مثال، روزنامه جام جم، متعلق به سازمان صدا و سیما نوشت که فیلم «برادران لیلا» به دلیل اینکه «قبل از حضور در جشنواره کن برای دریافت پروانه نمایش درخواست نکرده بود» بایگانی می شود.
اما از سویی تهیه کننده فیلم برادران لیلا تایید کرد که این فیلم «با تعامل کامل با سازمان سینمایی» در وزارت ارشاد به جشنواره کن ارسال شده است.

شاهزاده رضا پهلوی: آیا ندای شجاع ایران را به یاد می‌آورید؟

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی در توییتر به گرامی‌داشت ندا آقا سلطان، یکی از قربانیان تظاهرات ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، تاکید کرد که «جهان آزاد» شاید «ندای شجاع عزیزمان» را که برای آزاد ایران جانش را فدا کرد، به یاد می آورد.

شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی: آیا ندای شجاع ایران را به یاد می‌آورید؟

وی در این پیام که به مناسبت سیزدهمین سالگرد سرکوب خونین تظاهرات ۳۰ خرداد صادر کرد، با یادآوری چند تن از جان‌باختگان اعتراضات سال‌های اخیر گفت: «آنهایی که ادعا می‌کنند به حقوق بشر اهمیت می‌دهند در تمام این سال‌ها کجا بوده‌اند؟ آیا آنها به میراث ندا و نداهای دیگری که جمهوری اسلامی کشته است، اهمیت می‌دهند؟»

پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، اعتراضات گسترده ای در تهران و سایر شهرهای ایران برگزار شد.

فیلم کوتاهی از لحظه مرگ ندا آقا سلطان جهان را تکان داد

تظاهراتی که با شعار «رای من کو» شروع شد، کم کم با شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور» رنگ و بویی ضد حکومتی به خود گرفت.

رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای، در اولین سخنرانی خود در اولین نماز جمعه پس از انتخابات در ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ از محمود احمدی نژاد دفاع کرد و با صحه گذاشتن بر آرای وی و دعوت معترضان خیابانی به اغتشاشگران، تقلب در انتخابات را رد کرد.

معترضان کرمانشاه «سفره خالی» را به طور نمادین تشییع کردند

معترضان کرمانشاه «سفره خالی» را به طور نمادین تشییع کردند؛ در چندمین روز پیاپی از تجمع اعتراضی بازنشستگان تعدادی از معترضان بار دیگر در شهرهای مختلف ایران به خیابان ها آمدند.

معترضان

 معترضان کرمانشاه «سفره خالی» را به طور نمادین تشییع کردند

ویدئوهایی از تجمع بازنشستگان در شهرهای اهواز، رشت، کرمانشاه، شوشتر، اراک، ساری، دورود و شوش در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در ویدئویی که از کرمانشاه منتشر شد، بازنشستگان این شهر سفری خالی را به دست گرفتند و به صورت نمادین آن را تشییع کردند.

جنازه‌ی سفره توسط بازنشستگان کرمانشاه تشییع شد.

اعترضات بازنشستگان


جان مریم کریم بیگی در خطر است

جان مریم کریم بیگی در خطر است، شهناز اکمالی مادر مریم کریم بیگى نوشت: امروز ششمین روز اعتصاب غذای دخترم مریم است.

مریم کریم‌بیگی

ششمین روز اعتصاب غذای مریم کریم بیگی

شهناز اکمالی مادر جاویدنام مصطفی کریم بیگى، و مریم کریم بیگى زندانی سیاسی زندانى در زندان های ایران ، در فضای مجازی نوشت: امروز ششمین روز اعتصاب غذای دخترم مریم است.

رضا شهابی، آرشام رضایی، زرتشت، راغب و تعدادی دیگر از زندانیان در اعتصاب غذا به سر می‌برند و من با خانواده‌های آنان ابراز همدردی می‌کنم.

وی تاکید کرد: ما خانواده های زندانیان سیاسی به خوبی می دانیم که عزیزانمان در زندان در اعتراض به اقدامات ناعادلانه قضایی و امنیتی جان خود را از دست دادند.

از دادستانی به ما گفتند جواب شمارا ندهیم!

نیروهای امنیتی صبح روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد، مریم کریم بیگى را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین موسوم به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل کردند و هم‌اکنون در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره روابط روسیه و ایران

محمود احمدی‌نژاد: چرا ۴۰ سال بعد از انقلاب ما باید ملاحظه روسیه را بکنیم؟

احمدی نژاد

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره روابط روسیه و ایران

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، با بیان اینکه روسیه کنترل بازار نفت ایران را به دست گرفته است، افزود: جنگ اوکراین “بهترین فرصت بود که به اروپا بگوییم اختلافاتمان سرجایش اما برای انتقال گاز، آماده‌ایم. چرا بعد از ۴۰ سال از انقلاب باید ملاحظه روسیه را بکنیم؟ مگر او ملاحظه ما را می کند؟”

برنده این جنگ چه کسی خواهد بود؟ زلنسکی بارها گفته برنده این جنگ خواهد بود. شما چگونه فکر می کنید؟

دکتر احمدی نژاد: در حال حاضر نمی توان گفت چه کسی در میدان به معنای پیروز این جنگ است. این جنگ در حال حاضر فرسایش یافته است. روسیه می خواست ظرف چند روز اوکراین را تصرف کند اما به دلیل مقاومت مردم اوکراین و حمایت افکار عمومی جهان نتوانست.

افکار عمومی جهان فشار زیادی بر روسیه وارد کرد و برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی را مجبور کرد که هر چند با کلمات از مردم اوکراین حمایت کنند.