znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

محمد خاتمى: حسابمان را از تحریم های برانداز جدا می کنیم

رئیس جمهور پیشین محمد خاتمی در نامه ای با اشاره به عدم مشارکت در انتخابات نوشت: “حساب‌مان از کسانی که برای “براندازی” انتخابات را تحریم کردند جدا می‌کنیم.
محمد خاتمى

حسابمان را از تحریم های برانداز جدا می کنیم

حمد خاتمی در نامه ای با اشاره به عدم مشارکت در انتخابات نوشت: “حساب‌مان از کسانی که برای “براندازی” انتخابات را تحریم کردند جدا می‌کنیم.

او مشارکت پایین و آرای باطله بالا به‌رغم دعوت به رای را نشانه “نومیدی از اصلاح” و “فاصله با حکومت” دانست و “زنگ خطر” توصیف کرد.

آرای باطله در کل کشور دوم شد

در حالی که بر اساس گزارش های رسمی جمهوری اسلامی ، آرای باطله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پس از آرای ابراهیم رئیسی در کل ایران رتبه دوم داشته است ، اما آمار استانهایی مانند البرز نشان می دهد که تعداد آرای باطل در رأی اول و حتی از کل آراى و تعداد کل مربوط به نامزدهای بزرگتر بود.

بر اساس گزارش های رسمی وزارت کشور ایران ، میزان مشارکت استان البرز در انتخابات ریاست جمهوری 42 درصد بود ، اما از مجموع حدود 733 هزار رأی ، بیش از 375 هزار رأی باطل بود (انداختن برگه سفید) و کل آرای همه نامزدها حدود 358 هزار رأی بود.

این در حالی است که علی رغم اعلام رسمی درصد میزان آرای باطله در کل استان تهران 12 درصد بود ، اما هنوز درصد تفکیک آرا باطل در تهران اعلام نشده است.


محمود احمدی‌نژاد برادر همسر خامنه‌ای را به ارتباط با اسراییل متهم کرد

محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور پیشین ایران ، برادر همسر جمهوری اسلامی و مدیر سابق رادیوی رسمی ایران ، آنها را به ارتباط با اسرائیل متهم کرده و قصد دارد به آن کشور سفر کند.

محمود احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد برادر همسر خامنه‌ای را به ارتباط با اسراییل متهم کرد

 احمدی نژاد ،  برادر همسر جمهوری اسلامی و مدیر سابق رادیوی رسمی ایران ، آنها را به ارتباط با اسرائیل متهم کرده.

احمدی نژاد در پاسخ به اتهام “حرامی بودن” از سوی حسن خجسته باقرزاده مبنی بر “شامگاه دوشنبه 31 خرداد در مطلبی کوتاه که در سایت دولت بهار منتشر شد، نوشت: ” “به نظر می رسد که او (حسن خجسته) فراموش کرده است که وی و خانواده اش به مدت دو هفته در هند میهمان یک شرکت اسرائیلی بودند و قرار بود در سفر بعدی خود از طریق ترکیه به تل آویو سفر کنند.”

حسن خجسته ، برادر همسرعلی خامنه ای ، در صفحه توئیتر خود در واکنش به تحریم انتخابات توسط احمدی نژاد نوشت: “اگر شهید عزیز ما بگوید که جمهوری اسلامی حرم است، حرامیان این حرم با انتخابات شناخته شدند: آن که گفت رای نمی‌دهم و از کسی حمایت نمی‌کنم.”

حسن خجسته قرار بود از طریق ترکیه به تل آویو سفر کند

احمدی نژاد  نوشت: ” “به نظر می رسد که او (حسن خجسته) فراموش کرده است که وی و خانواده اش به مدت دو هفته در هند میهمان یک شرکت اسرائیلی بودند و قرار بود در سفر بعدی خود از طریق ترکیه به تل آویو سفر کنند.”

آقای احمدی نژاد افزود: “پس از اینکه من به عنوان رئیس جمهوری از این حادثه مطلع شدم و دستور جلوگیری از سفر به اسرائیل و نجات وی از این رسوایی را صادر کردم ، وی از سمت ریاست رادیو عزل شد.”

فائزه هاشمی گفت:۹۰درصد حوزه‌هایی که من دیدم خالی بود!

فائزه هاشمی در تاریخ ۲۹خرداد در مصاحبه با وب سایت ایندیپندنت فارسی، “آمارسازیهای” دستگاه علی خامنه ای را که در انتخاباتی 28 خرداد را زیر علامت سؤال برد و گفت:

من یک شکی هم به خود آرا دارم یعنی به‌نظر من یک چیزی این وسط با هم نمی خونه!

فائزه هاشمی

فائزه هاشمی گفت: ۹۰درصد حوزه‌هایی که من دیدم خالی بود!

فائزه هاشمی با زیر سوال بردن «آمارسازیهای» دستگاه علی خامنه ای گفت: ۹۰درصد حوزه‌هایی که من دیدم خالی بود

من خودم دو نوبت ، سه ساعت قبل از ظهر تا حدود ۲بعدازظهر و یک نوبت عصر دو ساعت ، غروب رفتم ساعت ۶ تا۸ شب رفتم تو خیابونا. سعی کردم به مناطق مختلفی بروم ، به عنوان مثال شرق تهران ، غرب تهران ، جنوب تهران، و مرکز تهران.

رفتم و دور این شاخه ها رفتم تا ببینم شلوغ و گوشه گیر چه شکلی است. به غیر از حسینیه ارشاد که به نظر من مصنوعی است ، زیرا خیابان مملو از خبرنگاران داخلی و خارجی بود ، جمعیت زیادی ایجاد شده بود و صف رای گیری وجود داشت ، تقریباً 90٪ مراکز رای دهی خالی بودند. چند نفر از آنها 4-5 نفر ایستاده بودند.

ابهام در آرای مشارکت دارم که آیا مشارک در این حد بود!

ابهام در آرای مشارکت دارم که آیا مشارک در این حد بود! به‌نظر من ابهام در این قضیه هست که آیا واقعاً این مشارکت انجام گرفت؟ این آرا به این صورت بود…؟

خبری که امروز صبح دریافت کردم حدس من را تأیید کرد

انتخاب ابراهیم رئیسی، ادعای میانه‌رو شدن جمهوری اسلامی را ابطال کرد

روز شنبه ۲۹ خرداد ، وزارت امور خارجه آمریکا از روند انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور آن کشور انتقاد کرد.

ابراهیم رئیسی

انتخاب رئیسی، ادعای میانه‌رو شدن جمهوری اسلامی را ابطال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که وی دیده است که وزارت کشور پیروزی ابراهیم رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اما ایرانی ها از حق انتخاب رهبران خود در در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند.

وزارت امور خارجه می گوید سیاست آمریکا در قبال ایران پیشبرد منافع آمریکا است ، صرف نظر از اینکه چه کسی در ایران قدرت را در دست داشته باشد ، و ایالات متحده می خواهد پیشرفت در آخرین دور مذاکرات وین پیشرفت را دنبال کند.

انتخابات ایران آزاد و عادلانه نبود!

سخنگوی وزارت خارجه : اما ایرانی ها از حق انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخابات آزاد و منصفانه محروم شده اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه برگزار شد و وزارت کشور ایران می گوید ابراهیم رئیسی با کسب 17926،345 رای در انتخابات پیروز شد.

واکنش های بین المللی به پیروزی ابراهیم رئیسی

پیروزی ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که در پی تأثیر فراخوان برای تحریم انتخابات با نرخ مشارکت پایین‌تری نسبت به دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری حاصل شد، با واکنش های مختلفى از سوی مقامات بین‌المللی و تعدادی از رهبران جهان همراه شد.

ابراهیم رئیسی

نماینده کنگره آمریکا: انتخاب رئیسی، «معمار قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی»، مایه شرمساری‌‌

جو ویلسون ، نماینده کنگره ایالات متحده همزمان با انتخاب ایران و انتصاب رئیسى به عنوان مدیرعامل توییت کرد: انتخاب یک تندرو مسئول قتل‌عام زندانیان سیاسی مایه شرمساری است.

جو ویلسون نماینده کنگره نوشت: “این مایه شرمساری است که شاهد یک انتخابات باشیم که (ریاست‌جمهوری) به یک مذهبی تندرو، رئیسی، واگذار می‌شود، معمار کشتار هزاران زندانی سیاسی تحویل داده شود. مردم ایران شایسته بهتر از این هستند.”

ابراهیم رئیسی ، به جای در مورد جنایات علیه بشریت مورد تحقیق قرار گیرد، به مقام ریاست جمهوری رسیده

روز شنبه ، ۲۹ خرداد ، عفو بین الملل بار دیگر درخواست خود را برای تحقیق در مورد نقش ابراهیم رئیسی را در آن چه که واشنگتن و گروه‌های مدافع حقوق بشر «اعدام‌های فراقانونی هزاران زندانی سیاسی» در سال ۱۳۶۷ خوانده‌اند، تکرار کرد.

دبیرکل عفو بین الملل اگنس کالامارروز شنبه ، ۲۹ خرداد گفت: “ابراهیم رئیسی ، به جای در مورد جنایات علیه بشریت – از جمله قتل ، ناپدید شدن اجباری و شکنجه – مورد تحقیق قرار گیرد، به مقام ریاست جمهوری رسیده. “

 ابراهیم رئیسی که مسئول از فجیع ترین جنایات تاریخ ایران، رییس‌جمهور شد

ونزل میچالسکی ، مدیر دیده بان حقوق بشر آلمان ، در توییتر خود نوشت که ابراهیم رئیسی مسئول برخی از فجیع ترین جنایات تاریخ ایران و عضوکمیته چهارنفره که دستور اعدام هزاران زندانی سیاسی را در این زندان صادر کرده است.