znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

عبور نخستین شهپاد تجسسی آمریکا از تنگه هرمز!

عبور نخستین شهپاد تجسسی آمریکا از تنگه هرمز؛ در حین مراقبت از تنگه هرمز، که اتصال خلیج فارس به دریای عمان را فراهم می کند، نیروهای آمریکایی با مواجهه تنش آمیز با نیروهای ایرانی روبرو می شوند.

عبور نخستین شهپاد تجسسی آمریکا از تنگه هرمز!

عبور نخستین شهپاد تجسسی آمریکا از تنگه هرمز!

با این حال، نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد که اولین شناور هدایت شونده از راه دور خود را با همراهی دو شناور گارد ساحلی از تنگه هرمز با موفقیت عبور داده است. شهپاد ۱۳ متری MAST 13 با حسگرها و دوربین های خود، به عنوان یکی از این شناورهای هدایت شونده از راه دور استفاده شده است. این اعلامیه در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین منتشر شده است.

تقریبا یک پنجم از نفت صادراتی جهان از طریق تنگه هرمز عبور می‌کند و  ایران به طور مداوم با تهدید بستن این مسیر، به فشار بر جامعه جهانی ادامه می‌دهد. با این حال، تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

هدف این پیمایش، نظارت بر مسیرهای حمل‌ونقل دریایی

تیموتی هاوکینز، سخنگوی نیروی دریایی ارتش آمریکا به آسوشیتد پرس گفت: “نیروهای ایرانی، شناورهای گارد ساحلی و شهپاد را در حال عبور از تنگه هرمز، مطابق با مقررات بین‌المللی، مشاهده کردند. یک پهپاد ایرانی و حداقل یک شناور تندرو کلاس هودونگ متعلق به سپاه پاسداران نیز شهپاد را مشاهده کردند.”

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین مستقر شده و آب‌های منطقه خاورمیانه، به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز را پیمایش می‌کند.

فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم

فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم؛ در یک پست در اینستاگرام، محسن تنابنده، بازیگر فیلم «جنگ جهانی سوم»، و محمد شایسته، پخش‌کننده فیلم، از فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس تنابنده و نام هومن سیدی، کارگردان فیلم، از بیلبوردهای تبلیغاتی انتقاد کردند.

فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم

در تاریخ سه‌شنبه، ۲۹ فروردین، محمد شایسته، پخش‌کننده فیلم، در یک پست در اینستاگرام، انتقاد خود را از وزارت ارشاد اعلام کرد. در این پست او نوشت: “تا دیشب وزارت ارشاد می‌گفت که با حذف نام هومن سیدی، مجوز بیلبورد را صادر می‌کنیم. اما امروز به شرکت تبلیغاتی گفتند که علاوه بر نام هومن سیدی، عکس محسن تنابنده را نیز باید حذف کنید.،در این صورت فقط عکس این خانه می‌ماند؛ مگر تبلیغ مشاور املاک می‌خواهیم بکنیم!”

پوستر فیلم

دلیل آن چیست؟

محسن تنابنده نیز پس از انتشار پست محمد شایسته، از سیاست مقامات وزارت ارشاد انتقاد کرد، و از حمایت خود از معترضان به مرگ مهسا امینی در چند ماه گذشته یاد کرد. این در حالی است که هنوز مسئولان سینمایی وزارت ارشاد به این انتقادات پاسخی نداده‌اند. اما به نظر می‌رسد تلاش برای حذف اسم و رسم این دو هنرمند، واکنشی به حمایت آنان از معترضان در هفت ماه گذشته باشد.

در پستی که محسن تنابنده پس از اعدام محسن شکاری منتشر کرده بود، او نوشته بود: “افتخاری است هم‌نام تو بودن محسن جان”

واکنش وریا غفوری به تداوم مسمومیت‌ دانش‌آموزان

واکنش وریا غفوری به تداوم مسمومیت‌ دانش‌آموزان: “آن‌چه بسیار تاسف‌برانگیز به نظر می‌آید، ناتوانی نسبت به بازداشت عوامل این جنایت است.”

واکنش وریا غفوری به تداوم مسمومیت‌های دانش‌آموزان

واکنش وریا غفوری به تداوم مسمومیت‌ دانش‌آموزان

وریا غفوری، کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال، به تداوم مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان در شهرهای مختلف ایران واکنش نشان داده و در صفحه اینستاگرام خود نوشته است: “آن‌چه بسیار تاسف‌برانگیز به نظر می‌آید، ناتوانی نسبت به بازداشت عوامل این جنایت است.”

آقای غفوری در ادامه افزوده است: “نفرین و لعنت خدا بر آنانی که با اهمال و کم‌کاری خود باعث ادامه دادن این فجایع شده‌اند.”

مسمومیت دانش‌آموزان

در روز یکشنبه ۲۷ فروردین، پنج دانش‌آموز هنرستان دخترانه‌ای که به تازگی مسموم شده بودند، با علائم سردرد، سرگیجه، تنگی نفس و ضربان قلب بالا در بیمارستان بستری شدند.

از جمله ۱۳ یا ۱۴ نفر دیگر نیز درمان شده‌اند. خبرنگاری که روز دوشنبه ۲۸ فروردین با امتداد مصاحبه کرد، اعلام کرد که پنج دانش‌آموز هنوز در شرایط بحرانی قرار دارند.

مهراب قاسم‌خانی احضار شد

مهراب قاسم‌خانی احضار شد؛ مهراب قاسم‌خانی، طنزپرداز شناخته‌شده، عکس احضاریه‌ای را که از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اوین دریافت کرد در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد.

مهراب قاسم‌خانی احضار شد

مهراب قاسم‌خانی احضار شد

روز یکشنبه ۲۷ فروردین، مهراب قاسمخانی، طنزپرداز شناخته‌شده، عکسی از احضاریه‌ای که توسط دادسرای عمومی و انقلاب اوین به او ابلاغ شده بود، در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد.

با توجه به احضاریه دریافتی، مهراب قاسمخانی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” مورد تحقیق و پیگیری قرار گرفته است. اما در این مرحله، جزئیات بیشتری درباره این اتهام اعلام نشده است.

تلاش قالیباف و دستیارش برای تامین مالی سپاه، منجر به برکناری رییس پیشین بانک مرکزی شد

در تلاش برای تامین مالی نیروی قدس در مجلس، محمدباقر قالیباف و دستیارش جمال‌الدین آبرومند با اعمال فشار، موفق به برکناری صالح‌آبادی، رییس پیشین بانک مرکزی شدند.

تلاش قالیباف و دستیارش برای تامین مالی سپاه، منجر به برکناری رییس پیشین بانک مرکزی شد

تلاش قالیباف و دستیارش برای تامین مالی سپاه، منجر به برکناری رییس پیشین بانک مرکزی شد

به گزارش ایران‌اینترنشنال؛ در تلاش برای تامین مالی نیروی قدس در مجلس، محمدباقر قالیباف و دستیارش جمال‌الدین آبرومند با اعمال فشار، موفق به برکناری صالح‌آبادی، رییس پیشین بانک مرکزی شدند.

برکناری صالح‌آبادی به دلیل مقاومت او در برابر زیاده‌خواهی‌های زوج قالیباف-آبرومند انجام شد. همچنین این دو مقام در تلاش برای تامین مالی نیروی قدس در مجلس، با چهار همراه دیگر نیز هستند.

امیرابراهیم رسولی، مدیرکل هیات رییسه مجلس و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در انتخابات ۱۴۰۰ هشتگ «رئیسی بیا» را راه‌اندازی کرد، یکی از همراهان محمدباقر قالیباف و دستیارش جمال‌الدین آبرومند برای تامین مالی نیروی قدس در مجلس است. وی همچنین سال‌ها مشاور حداد عادل بوده است.