znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

واکنش رئیس بنیاد شهید به هک شدن این سازمان چیست؟

واکنش رئیس بنیاد شهید به هک شدن این سازمان چیست؟؛ در واکنشی رسمی به اتفاق هک سازمان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراز تعجب نموده است از بی‌سلیقگی هکرها که به این مجموعه حمله کردند.

واکنش رئیس بنیاد شهید به هک شدن این سازمان چیست؟

واکنش رئیس بنیاد شهید به هک شدن این سازمان چیست؟

ظهر روز چهارشنبه ۲۸ تیر، در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تلاش کرد موضوع حمله سایبری به سازمان و انتشار عمومی نامه‌های داخلی این سازمان در فضای اینترنت را کم‌اهمیت جلوه دهد.

قاضی‌زاده، هنگام اشاره به این مسئله، بیان کرد که بنیاد شهید، سازمانی دفاعی نیست که اطلاعات مهم و محرمانه داشته باشد. او تأکید کرد که بنیاد شهید یک مجموعه خدماتی است و از این بابت انتظار نمی‌رود که دارای اطلاعات حساس و محرمانه باشد.

اسنادی که توسط گروه هکری با نام “بختک” از این سازمان منتشر شد

در میان اسنادی که توسط گروه هکری با نام “بختک” از این سازمان منتشر شده است، نامه‌های داخلی به دیوان عدالت اداری و واحد حراست با موضوعاتی همچون شناسایی افراد شرکت‌کننده در تجمعات اعتراضی و قطع خدمات معیشتی آن‌ها، چشم‌اندازی متفاوتی از این سازمان را نشان می‌دهد

تیراندازی تراژیک در نیوزیلند: دو نفر کشته شده و شش نفر زخمی

تیراندازی تراژیک در نیوزیلند: در گزارش‌ها اعلام شده است که در شهر اوکلند، شمال نیوزیلند، یک حادثه تیراندازی رخ داده است که منجر به کشته شدن دست‌کم دو نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر، از جمله چندین نیروی پلیس شده است. فرد مسئول این حمله نیز در نتیجه تبادل‌آتش کشته شده است.

تیراندازی تراژیک در نیوزیلند: دو نفر کشته شده و شش نفر زخمی

آغاز جام جهانی فوتبال ساعتی پس از تیراندازی مرگبار در نیوزیلند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این حادثه تراژیک روز پنج‌شنبه رخ داده است، تنها ساعاتی پیش از آغاز بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان. این مسابقه قرار است در استادیوم اصلی ادن پارک، واقع در شهر اوکلند، برگزار شود.

کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند، با اظهارات خود تأکید کرده است که به نظر می‌رسد تیرانداز به تنهایی اقدام به این حمله کرده و هیچ نشانه‌ای از همکاری با دیگر افراد نیست. او همچنین بیان کرده است که با وقوع این حادثه، برنامه‌های مربوط به مسابقه جام جهانی فوتبال زنان در استادیوم اصلی ادن پارک برگزار خواهد شد.

در کنفرانس خبری، نخست وزیر نیوزیلند، کریس هیپکینز، اظهار کرده است: “هیچ انگیزه سیاسی یا ایدئولوژیکی برای این حمله شناسایی نشده است، بنابراین خطری برای امنیت ملی وجود ندارد.

احمدرضا علیرضابیگی، نماینده تبریز، به یک سال محکوم شد

احمدرضا علیرضابیگی، نماینده تبریز، به یک سال محکوم شد؛ یک نماینده از تبریز که در مجلس شورای فعالیت می‌کرد و خبر واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان را فاش کرده بود، اعلام کرد که توسط دادگاه بدوی به حبس یک سال محکوم شده است.

احمدرضا علیرضابیگی، نماینده تبریز، به یک سال محکوم شد

احمدرضا علیرضابیگی، نماینده تبریز، به یک سال محکوم شد

احمدرضا علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای، در دومین جلسه دادگاه روز یکشنبه هفته جاری به اتهام “نشر اکاذیب” محاکمه شد. روز بعد، دادگاه بدوی رای حکم یک سال حبس برای او صادر کرد. این رای در روز سه‌شنبه ۲۷ تیر در سامانه الکترونیکی قضایی بارگذاری شد.

این نماینده مجلس پیشتر اعلام کرده بود که در اولین جلسه دادگاهش به دلیل نقص در پرونده و عدم ثبت شکایت توسط شاکی، پرونده به بازپرسی برگشته بود. اما با صدور حکم یک سال حبس توسط دادگاه بدوی، اکنون و در صورت تایید آن در دادگاه تجدیدنظر، او باید بلافاصله به زندان ارجاع شود.

واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس

آقای علیرضابیگی در تاریخ ششم اردیبهشت اعلام کرده بود که بیش از ۷۰ دستگاه خودروی شاسی‌بلند به نمایندگان تحویل داده شده است تا استیضاح وزیر صمت را پس بگیرند.

اعزام جنگنده‌های آمریکا به تنگه هرمز و دریای عمان برای جلوگیری از توقیف کشتی‌ها توسط ایران

اعزام جنگنده‌های آمریکا به تنگه هرمز و دریای عمان؛ پنتاگون اعلام کرد که آمریکا به منظور افزایش امنیت برای کشتی‌های تجاری، که در معرض توقیف توسط ایران هستند، تعدادی از جت‌ها و کشتی‌های جنگی را به منطقه تنگه هرمز و دریای عمان اعزام می‌کند.

اعزام جنگنده‌های آمریکا به تنگه هرمز و دریای عمان برای جلوگیری از توقیف کشتی‌ها توسط ایران

اعزام جنگنده‌های آمریکا به تنگه هرمز و دریای عمان برای جلوگیری از توقیف کشتی‌ها توسط ایران

در روز دوشنبه، ۲۶ تیر، پنتاگون اعلام کرد که آمریکا به منظور افزایش امنیت برای کشتی‌های تجاری، که در معرض توقیف توسط ایران هستند، تعدادی از جت‌ها و کشتی‌های جنگی را به منطقه تنگه هرمز و دریای عمان اعزام می‌کند.

بنا به اعلام پنتاگون، آمریکا قصد دارد چندین فروند هواپیمای جنگنده اف-۳۵ و ناوشکن «توماس هوندر» را به منطقه تنگه هرمز و دریای عمان اعزام کند. این ناوشکن که پیش از این در دریای سرخ مستقر بوده، اکنون به این منطقه منتقل می‌شود تا نقشی برای ایجاد امنیت برای کشتی‌های تجاری که ایران در صدد توقیف آنهاست، ایفا کند.

توقیف دو نفتکش و شلیک به یکی از آنها در حوالی تنگه هرمز

هفته گذشته، مقامات دفاعی آمریکا از استقرار تعدادی هواپیمای اف-۱۶ در منطقه در طول تعطیلات آخر هفته خبر دادند. همچنین، به مدت حدود دو هفته، هواپیماهای جنگنده اِی-۱۰ نیز برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه مستقر شده‌اند. این تدابیر نظامی آمریکا به دنبال تلاش‌های ایران برای توقیف دو نفتکش و شلیک به یکی از آنها در حوالی تنگه هرمز در اوایل ماه ژوئیه اتخاذ شده است.

علیرغم هشدارها؛ رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد!

رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد؛ در تاریخ دوشنبه، ۲۶ تیر، ابراهیم رئیسی، با وجود هشدارهای مقام‌ها و فعالان محیط زیست، مراسم افتتاح سد چَمشیر را در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد.

علیرغم هشدارها؛ رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد!

علیرغم هشدارها؛ رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد!

به گفته ابراهیم رئیسى، در افتتاح سد چمشیر در تاریخ ۲۶ تیر، علاوه بر تأمین آب برای هزاران هکتار زمین کشاورزی، این سد قرار است ۱۷۰ مگاوات برق تولید کند. مهم است به یاد داشته باشیم که خبر آبگیری سد چمشیر، به‌طور رسمی در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته اعلام شده بود.

چندی پیش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده بود که این سازمان نظر مخالف خود درباره آبگیری سد چمشیر را به صورت مکتوب به ابراهیم رئیسی، پیش‌تراش‌ها و موارد مهم برای این پروژه را اطلاع‌رسانی کرده و تصمیم‌گیری نهایی در این باره بر عهده او قرار دارد.

اگر سد چمشیر مانند سد گُتوند آبگیری شد و جواب نگرفتیم، راه برگشتی وجود ندارد

به گفته مخالفان، آب‌گیری این سد می‌تواند باعث شور شدن زمین‌های کشاورزی منطقه و تشکیل کانون‌های ریزگرد در بخش جنوب شرقی خوزستان گردد.

در اوایل ماه دی ۱۴۰۱، حیدر زارعی، عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز، با تأکید بر لزوم تکمیل مطالعات سد چمشیر پیش از آبگیری، هشدار داده بود: اگر سد چمشیر مانند سد گُتوند آبگیری شد و جواب نگرفتیم، راه برگشتی وجود ندارد.