znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

پیام توماج صالحى از زندان در آستانه نوروز؟

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری، روز یکشنبه، اعلام شد که حال عمومی توماج صالحى، خواننده رپی که در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران بازداشت شده بود، خوب است.

پیام توماج صالحى از زندان در آستانه نوروز؟

پیام توماج صالحى از زندان در آستانه نوروز؟

وکیل دادگستری این خبر را از طریق یک توییت از دیگر همکارش، رزا اعتماد، کسی که به عنوان وکیل توماج صالحی در دادگاه حاضر شده بود، دریافت کرده بود.

به گفته رزا اعتماد، او پنجشنبه گذشته برای آخرین بار در این سال به زندان رفته بود و توماج صالحی را دیده بود. او نیز در پایان دیدار، سال خوبی را برای همه هموطنان توماج آرزو کرده بود.

توماج سال خوبی را برای همه هموطنان آرزو کرده است.

کشته شدن عضو سپاه پاسداران در مهاباد با شلیک افراد مسلح ناشناس

کشته شدن عضو سپاه پاسداران در مهاباد با شلیک افراد مسلح ناشناس؛ گزارش سازمان حقوق بشری هنگام گزارش داد که انور عزیزی، یکی از اعضای سپاه که نقش مهمی در سرکوب خیزش انقلابی مردم مهاباد داشت، در نتیجه شلیک افراد مسلح ناشناس، کشته شد. طبق گزارش، انور عزیزی در این حمله با ۱۲ گلوله اصابت یافت.

کشته شدن عضو سپاه پاسداران در مهاباد با شلیک افراد مسلح ناشناس

یکی از اعضای سپاه پاسداران به نام انور عزیزی، توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد

بر اساس گزارش های ارائه شده توسط سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، در جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ، انور عزیزی، فرمانده پایگاه بسیج گوگ تپه مهاباد، توسط افراد مسلح ناشناس در منزل خود به قتل رسید. انور عزیزی که اهل روستای تازه‌کند منطقه شامات مهاباد و ساکن آپارتمان‌های فجر بود، ۱۲ گلوله به او اصابت کرد.

هیچ گروهی به صورت رسمی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته

در حال حاضر، هیچ گروهی به صورت رسمی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و رسانه‌های حکومتی همچنین هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق نشان نداده اند.

چرا ترامپ بازداشت خواهد شد؟

دونالد ترامپ گفت که او روز سه‌شنبه این هفته بازداشت خواهد شد و از هوادارانش خواست که در حمایت از او اعتراض کنند.

چرا ترامپ بازداشت خواهد شد؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در تاریخ ۲۷ اسفند نوشته‌ای در شبکه اجتماعی که با نام «تروث سوشال» راه‌اندازی کرده است، که او قرار است در روز سه‌شنبه همان هفته بازداشت شود و از هوادارانش خواست تا در حمایت از او اعتراض کنند.

او در این اعلامیه گزارش‌هایی را که درباره تصمیم دادستانی منهتن برای اعلام جرم علیه او به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های پورن منتشر شده بودند، تایید کرد.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری رویترز، سخنگوی دادستانی منهتن که بررسی پرونده پرداخت ۱۳۰ هزار دلار پول توسط آقای ترامپ به استورمی دانیلز را بر عهده دارد، هنوز به اظهارات آقای ترامپ واکنش نشان نداده است.

استورمی دانیلز مدعی شده است که در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه داشته و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به او پرداخت شده است. او همچنین ادعا کرده است که تهدید شده تا در این زمینه سکوت کند، در حالی که آقای ترامپ این ادعا را رد کرده و او را “دروغگو” خوانده است.

چرا محی الدین ابراهیمی اعدام شد؟

با توجه به اعلام سازمان‌های حقوق بشری هه‌نگاو و شبکه حقوق بشر کردستان، محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد، در صبح جمعه ۲۶ اسفند در زندان ارومیه اعدام شد. وی در آبان ماه سال ۱۳۹۶ به دنبال اصابت گلوله توسط نیروهای مرزبانی در حین کولبری، یک سال بعد به اتهام عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران به اعدام محکوم شد.


محی الدین ابراهیمی اعدام شد

در تاریخ ۲۶ اسفند ماه، سایت حقوق بشری هه‌نگاو به اعدام محی‌الدین ابراهیمی، زندانی سیاسی کُرد، در زندان مرکزی ارومیه خبر داد. وی به اتهام همکاری و عضویت در حزب دموکرات کردستان محکوم شده بود.

قبل از اعدام، انتقال او به سلول انفرادی در زندان ارومیه، نگرانی رسانه‌های حقوق بشری را به دنبال داشته است. در پی این اتفاق، صدها نفر از مردم ارومیه در شبکه‌های اجتماعی به تجمع پرداختند و خواستار لغو فوری حکم اعدام آقای ابراهیمی شدند.

چرا محی الدین ابراهیمی اعدام شد؟

محی‌الدین ابراهیمی در طول دوران کولبری خود در حومه شهر اشنویه زخمی شده و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. پیشتر نیز در سال ۱۳۸۹ به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد، بازداشت و بعد از ۱۴ ماه حبس از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

حضور گسترده مردم بر مزار مهسا امینی

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ۲۵ شهریور ماه پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد کشته شد.

حضور گسترده مردم بر مزار مهسا امینی

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ۲۵ شهریور ماه پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد کشته شد. رویدادی که به یکی از گسترده ترین اعتراضات مردم ایران علیه نظام حاکم با شعار زن زندگی آزادی بدل شد.

شعارهای ضد حکومتی و گلباران مزار معترضان کشته‌شده

در روز و عصر بیست و پنجم اسفند ماه، مردم در ده‌ها شهر و روستای ایران به مناسبت آخرین پنج‌شنبه سال، به مزار معترضانی که در جریان اعتراضات سراسری در گذشته کشته شده بودند، حضور گسترده داشتند.

مردم با وجود فضای به شدت امنیتی و حضور گسترده نیروهای انتظامی، به گلباران مزارهای معترضان کشته شده پرداختند و در بسیاری از موارد، شعارهای علیه رژیم ایران را سر دادند.