znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

سیلاب و آب‌گرفتگی در ۷ استان؛ یک کشته و ۲ نفر به دنبال گمشدن!

در حالی که در برخی از شهرهای ایران، به دلیل وقوع پدیده وارونگی هوا، وضعیت آلودگی و آلاینده‌ها به وضعیت بحرانی رسیده است، موج بارش‌های پاییزی منجر به سیلاب در هفت استان شده و معابر و خیابان‌ها با آب‌گرفتگی روبرو شده‌اند.

سیلاب و آب‌گرفتگی در ۷ استان؛ یک کشته و ۲ نفر به دنبال گمشدن!

سیلاب و آب‌گرفتگی در ۷ استان؛ یک کشته و ۲ نفر به دنبال گمشدن!

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های محلی از خوزستان نشان ِمی‌دهند که بخش‌های زیادی از محله‌ها و معابر شهر در اولین بارش پاییزی آب‌گرفتگی شده‌اند. در این زمینه، رئیس پلیس راهور شهر اهواز در روز پنج‌شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۲، با اشاره به گستردگی مناطق درگیر آب‌گرفتگی، از شرکت آب‌و‌فاضلاب این شهر خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.

مدتهاست که شهر اهواز با چالش آب‌گرفتگی خیابان‌ها در فصل باران مواجه است. گزارش‌های متعدد از اختلاط فاضلاب با آب باران در خیابان‌ها منتشر شده که نگرانی از افزایش آلودگی و بیماری‌های گوارشی برای ساکنان این شهر را افزایش داده است.

قبلاً، «ایران‌وایر» در گزارشی، شهروندان اهوازی و سایر شهرهای خوزستان راجع به اختلاط فاضلاب با آب گرفتگی خیابان‌ها و ورود آن به خانه‌ها و زندگی‌شان توضیح داده بود.

آب‌گرفتگی معابر دوباره رخ داده است

حتی با بارش ۲۷ میلیمتری باران، آب‌گرفتگی معابر دوباره رخ داده است، در حالی که مقامات شهری اهواز اعلام کرده بودند که برای مواجهه با آب‌گرفتگی احتمالی، آمادگی لازم را دارند. معاون خدمات شهری شهرداری اهواز یک روز پیش از شروع بارش‌ها اعلام کرده بود که شهرداری آماده است تا با آب‌گرفتگی‌های احتمالی مقابله کند.

مقامات شهری خوزستان و اهواز در طول سال‌های گذشته چندین بار بودجه‌های لازم برای حل مشکلات فاضلاب و آب‌گرفتگی خیابان‌ها را دریافت کرده‌اند. با این حال، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که هنوز مناطق مختلف در اهواز با این چالش دیرینه مواجه هستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد