znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

انتقال نوید میهن‌دوست، کارگردان سینما، به زندان اوین

انتقال نوید میهن‌دوست، کارگردان سینما، به زندان اوین؛ سازمان حقوق بشر هنگاو اعلام نمود که نوید میهن‌دوست، کارگردان سینما، سه سال پس از صدور حکم انقلابی به تحمل مجازات حبس، در روز یکشنبه، ۲۹ مرداد ماه بازداشت گردیده و برای اجرای این حکم به زندان اوین منتقل شده است.

انتقال نوید میهن‌دوست، کارگردان سینما، به زندان اوین

انتقال نوید میهن‌دوست، کارگردان سینما، به زندان اوین

بر اساس این گزارش، در ماه اسفند سال ۹۹، کارگردان نوید میهن‌دوست توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور” به مجموعاً سه سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه حکومت ایران” نیز به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. طبق قانون تجمیع احکام، اعلام شده که مجموعاً سه سال حبس برای وی اجرا خواهد شد.

در تاریخ نهم اسفند ماه ۹۹، محمدهادی عرفانیان، وکیل آقای میهن‌دوست، از طریق یک توئیت اعلام نمود که حکم حبس موکل او توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران، بلافاصله و ظرف دو روز به صورت نهایی تائید شده است.

دلیل دستگیری نوید مهندوست کارگردان سینما چیست؟

سازمان حقوق بشر هه‌نگاو اعلام کرد که این فیلمساز در تاریخ ١٣ آذر ماه ١٣٩٨ پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از گذراندن مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.

در آن زمان، خانواده او این اقدام را به “احتمالاً” مرتبط با اعتراضات آبان ۹۸ نسبت داده و برخی منابع دیگر نیز این اقدام را به دلیل مشارکت آقای میهن‌دوست در ساخت یک فیلم مستند درباره زندگی یک خبرنگار بیان نموده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد