znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

علیرغم هشدارها؛ رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد!

رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد؛ در تاریخ دوشنبه، ۲۶ تیر، ابراهیم رئیسی، با وجود هشدارهای مقام‌ها و فعالان محیط زیست، مراسم افتتاح سد چَمشیر را در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرد.

علیرغم هشدارها؛ رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد!

علیرغم هشدارها؛ رئیسی سد چمشیر را افتتاح کرد!

به گفته ابراهیم رئیسى، در افتتاح سد چمشیر در تاریخ ۲۶ تیر، علاوه بر تأمین آب برای هزاران هکتار زمین کشاورزی، این سد قرار است ۱۷۰ مگاوات برق تولید کند. مهم است به یاد داشته باشیم که خبر آبگیری سد چمشیر، به‌طور رسمی در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته اعلام شده بود.

چندی پیش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده بود که این سازمان نظر مخالف خود درباره آبگیری سد چمشیر را به صورت مکتوب به ابراهیم رئیسی، پیش‌تراش‌ها و موارد مهم برای این پروژه را اطلاع‌رسانی کرده و تصمیم‌گیری نهایی در این باره بر عهده او قرار دارد.

اگر سد چمشیر مانند سد گُتوند آبگیری شد و جواب نگرفتیم، راه برگشتی وجود ندارد

به گفته مخالفان، آب‌گیری این سد می‌تواند باعث شور شدن زمین‌های کشاورزی منطقه و تشکیل کانون‌های ریزگرد در بخش جنوب شرقی خوزستان گردد.

در اوایل ماه دی ۱۴۰۱، حیدر زارعی، عضو هیئت علمی دانشگاه چمران اهواز، با تأکید بر لزوم تکمیل مطالعات سد چمشیر پیش از آبگیری، هشدار داده بود: اگر سد چمشیر مانند سد گُتوند آبگیری شد و جواب نگرفتیم، راه برگشتی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد