znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

گزارش تکان دهنده از سیستم مالی مخفی و پولشویی بی‌سابقه جمهوری اسلامی!

بخشی از این پول‌ها به صورت نقد به ایران قاچاق می‌شود و بخشی نیز در حساب‌های بانک‌های خارجی است.

پولشویی

گزارش تکان دهنده از سیستم مالی مخفی و پولشویی بی‌سابقه جمهوری اسلامی!

وال استریت ژورنال با ارائه جزییاتی از سیستم مالی مخفی جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم ها، گزارش داد که مقامات ایرانی قصد دارند این سیستم را به بخشی دائمی از اقتصاد ایران تبدیل کنند تا بتوان از معاملات در برابر نظارت خارجی محافظت کرد.

گزارش وال استریت ژورنال که بر اساس اظهارات چند دیپلمات و مقامات اطلاعاتی غربی و برخی اسناد تهیه شده و روز جمعه ۲۷ اسفند منتشر شد.

به نوشته این روزنامه، سیستم محرمانه ای که ایران برای دور زدن تحریم ها از آن استفاده کرد، شامل حساب های بانکی خارجی، شرکت های حقوقی ثبت شده در خارج از کشور و یک اتاق پایاپای در داخل ایران است.

عملیات بی سابقه پولشویی دولتی!

یک مقام غربی به وال استریت ژورنال گفت که این سیستم “عملیات بی سابقه پولشویی دولتی” است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های ایرانی مشمول تحریم، شرکت‌هایی را در خارج از کشور به عناوین مختلف راه‌اندازی کرده‌اند و این شرکت‌ها نفت و سایر کالاها را می‌فروشند و پول آن را به حساب‌هایی در خارج واریز می‌کنند.

بخشی از این پول نقد به صورت قاچاق وارد ایران می شود، برخی هنوز در حساب های بانک های خارجی هستند.

ایران اینترنشنال در سال ۹۹ اعلام کرد که بخشی از وزارت دفاع از سامانه نیما برای تامین منابع ارزی و ریالی مورد نیاز سپاه قدس استفاده کرده و برای این منظور از صرافی های مختلف به مبلغ ده ها میلیون دلارو یورو استفاده کرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات غربی نوشت که مقامات جمهوری اسلامی قصد دارند به دلیل موفقیت سیستم مالی مخفی که طی سال ها ایجاد شده است، آن را به بخشی دائمی از اقتصاد ایران تبدیل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد