znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

رد درخواست اوکراین برای بازداشت ولادیمیر پوتین توسط رئیس‌جمهور مکزیک

رد درخواست اوکراین برای بازداشت ولادیمیر پوتین توسط رئیس‌جمهور مکزیک

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک، درخواست اوکراین برای بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در صورت حضور او در مراسم تحلیف کلودیا شینباوم، رئیس‌جمهور منتخب مکزیک، را قاطعانه رد کرد.

رد درخواست اوکراین برایرد درخواست اوکراین برای بازداشت ولادیمیر پوتین توسط رئیس‌جمهور مکزیک بازداشت ولادیمیر پوتین توسط رئیس‌جمهور مکزیک

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک، درخواست اوکراین برای بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در صورت حضور او در مراسم تحلیف کلودیا شینباوم، رئیس‌جمهور منتخب مکزیک، را قاطعانه رد کرد. این درخواست از سوی سفارت اوکراین در مکزیک مطرح شده بود، که به حکم دادگاه بین‌المللی کیفری برای بازداشت پوتین اشاره داشت.

لوپز اوبرادور در نشست خبری روز پنج‌شنبه با صراحت اعلام کرد: «ما نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. این موضوع به ما مربوط نیست.» او با این اظهارنظر به روشنی موضع دولت مکزیک را در خصوص عدم دخالت در مسائل بین‌المللی و رعایت اصول حاکمیت ملی مشخص کرد.

سفارت اوکراین در مکزیک

سفارت اوکراین در مکزیک، روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کی‌یف «اطمینان دارد» دولت مکزیک از حکم دادگاه بین‌المللی کیفری برای دستگیری پوتین «پیروی خواهد کرد». این حکم در اسفند ۱۴۰۱ به دلیل نقش پوتین در جنایات جنگی در اوکراین صادر شده بود.

مراسم تحلیف کلودیا شینباوم، نخستین زنی که در تاریخ مکزیک به مقام ریاست جمهوری دست یافته است، در اول اکتبر برگزار می‌شود. با این حال، درخواست اوکراین برای بازداشت پوتین به وضوح توسط دولت مکزیک رد شد و به این ترتیب، مکزیک تصمیم گرفته است که در این مورد دخالتی نکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد