znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

یحیی سنوار جایگزین اسماعیل هنیه در رهبری حماس شد

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر پیشین حماس، در تهران، این گروه فلسطینی به سرعت دست به تغییرات کلیدی در رهبری خود زده است. حماس اعلام کرده که یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید این گروه منصوب شده است.

یحیی سنوار جایگزین اسماعیل هنیه در رهبری حماس شد

یحیی سنوار جایگزین اسماعیل هنیه در رهبری حماس شد

در پی کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر پیشین حماس، در تهران، این گروه فلسطینی به سرعت دست به تغییرات کلیدی در رهبری خود زده است. حماس اعلام کرده که یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید این گروه منصوب شده است. سنوار، که به عنوان مغز متفکر حمله ۱۵ مهر سال گذشته به اسرائیل شناخته می‌شود، به گفته مقام‌های اسرائیلی، در حال حاضر در تونل‌های زیر نوار غزه پنهان شده است.

سنوار، که با مواضع سخت‌گیرانه خود در مذاکرات و آتش‌بس شناخته می‌شود، قبلاً به عنوان مخالف اصلی برقراری آتش‌بس در جنگ غزه معرفی شده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که او با سایر اعضای رهبری حماس در این زمینه دچار اختلاف نظر است. این تغییرات در رهبری حماس می‌تواند به تغییراتی در استراتژی‌ها و نحوه مواجهه این گروه با بحران‌های جاری منجر شود.

حملات پهپادی حزب‌الله

در ادامه تنش‌های خاورمیانه، حملات اخیر حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل، موجب زخمی شدن دست‌کم ۱۹ نفر، از جمله شش سرباز اسرائیلی، شده است. طبق گزارش‌های اسوشیتدپرس، بسیاری از مجروحان به دلیل خطا در هدف‌گیری راکت سپر دفاعی اسرائیل که به زمین برخورد کرده، آسیب دیده‌اند. به نظر نمی‌رسد که این حمله بخشی از «پاسخ» حزب‌الله به کشته شدن یکی از فرماندهان ارشدش در حمله هوایی اسرائیل به بیروت باشد، بلکه به نظر می‌رسد که این حملات بخشی از تبادل آتش روزمره با ارتش اسرائیل است که از آغاز جنگ غزه ادامه دارد.

این تحولات جدید نشان‌دهنده تشدید تنش‌ها و بحران‌های سیاسی و نظامی در منطقه هستند و ممکن است به تغییرات قابل توجهی در آینده نزدیک منجر شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد