znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

اصابت بالن‌های زباله کره شمالی به ساختمان ریاست جمهوری کره جنوبی


اصابت بالن‌های زباله کره شمالی به ساختمان ریاست جمهوری کره جنوبی؛ مقامات امنیتی سئول به خبرگزاری‌ها اعلام کردند که بالن‌های حاوی زباله که توسط کره شمالی ارسال شده بودند، روز چهارشنبه به ساختمان ریاست جمهوری کره جنوبی برخورد کردند و سئول را وادار به استقرار تیم‌های واکنش شیمیایی در این ساختمان و اطراف آن نمودند.

اصابت بالن‌های زباله کره شمالی به ساختمان ریاست جمهوری کره جنوبی

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در مرکز شهر سئول که توسط ده‌ها سرباز و یک منطقه پرواز ممنوع محافظت می‌شود، برای اولین بار است که مورد اصابت مستقیم یکی از بالن‌های ارسالی کره شمالی قرار می‌گیرد. این اتفاق باعث شد تا نگرانی‌های امنیتی و بهداشتی در بین مقامات و شهروندان کره جنوبی افزایش یابد.

پیونگ یانگ از ماه مه تاکنون هزاران بالن حاوی زباله و مدفوع را به سوی آسمان کره جنوبی فرستاده است. این اقدامات که به نوعی جنگ روانی و تهدید بهداشتی تعبیر می‌شود، باعث شده تا تنش‌ها میان دو کشور همسایه افزایش یابد.

سازمان امنیت ریاست جمهوری کره جنوبی

سازمان امنیت ریاست جمهوری کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در حال حاضر «تیم واکنش شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی بالن‌های زباله را به طور ایمن جمع‌آوری کرده‌اند.» این تیم‌ها با دقت و تخصص بالا به بررسی و جمع‌آوری این زباله‌ها پرداخته‌اند تا هرگونه خطر احتمالی را از بین ببرند.

پس از بررسی این زباله‌ها، نتایج تأیید کرده‌اند که هیچ خطری یا آلودگی در این محموله‌ها وجود ندارد. این موضوع تا حدی باعث آرامش خاطر مقامات و مردم کره جنوبی شده است، اما همچنان نگرانی‌ها در مورد ادامه این اقدامات تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی باقی است.

این دهمین باری است که کره شمالی در سال جاری چنین بالن‌هایی را از مرز عبور می‌دهد. کره شمالی که نسبت به هر نوع تلاش خارجی برای تضعیف حکومت کیم جونگ اون بسیار حساس است، در ماه‌های گذشته صدها بالن حاوی زباله، شامل کود، ته سیگار، باتری‌های ضایعاتی و خرده‌شیشه را به سوی کره جنوبی فرستاده است. برخی بالن‌ها ظاهراً حاوی مدفوع نیز بوده‌اند.

این اقدامات که به نظر می‌رسد هدفشان ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در کره جنوبی باشد، باعث افزایش تنش‌ها و پیچیدگی‌های بیشتر در روابط دو کشور شده است. مقامات کره جنوبی اعلام کرده‌اند که به تلاش‌های خود برای مقابله با این تهدیدها ادامه خواهند داد و هرگونه اقدام تحریک‌آمیز را به طور جدی پیگیری خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد