znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

درخواست کیوان صمیمی برای عذرخواهی پزشکیان به دلیل استفاده از عبارت «مشت محکم»


درخواست کیوان صمیمی برای عذرخواهی پزشکیان به دلیل استفاده از عبارت «مشت محکم»؛ اظهارات دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران، در مجلس شورای درباره تحریم‌کنندگان انتخابات ریاست جمهوری با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

درخواست کیوان صمیمی برای عذرخواهی پزشکیان به دلیل استفاده از عبارت «مشت محکم»

درخواست کیوان صمیمی برای عذرخواهی پزشکیان به دلیل استفاده از عبارت «مشت محکم»

پزشکیان روز یکشنبه ۳۱ تیر در سخنانی در مجلس گفت: «امیدوارم خداوند ما را شرمنده این مردم عزیزی نکند که علی‌رغم تبلیغاتی که برای نیامدن پای صندوق‌ها می‌کردند، آمدند و مشت محکمی بر دهان آدم‌هایی زدند که از خارج و داخل نشسته بودند و تبلیغ می‌کردند.»

این اظهارات که به وضوح با سخنان وی در دوران رقابت‌های انتخاباتی متناقض بود، به سرعت با واکنش‌های منفی از سوی فعالان سیاسی و مدنی روبرو شد. کیوان صمیمی، فعال سیاسی ملی مذهبی که در دور دوم انتخابات به پزشکیان رای داده بود، در کانال تلگرام خود نوشت: «چیزهایی که پیش از انتخابات می‌شنیدم، با برخی از چیزهایی که حالا می‌شنوم تفاوت دارد. پزشکیان با خشونت مخالف بود و حتی در خیزش زن، زندگی، آزادی، خشونت‌ورزی علیه مردم را شجاعانه زیر سؤال برد. امروز اما در مجلس از ادبیات خشونت‌آمیز و عبارت مشت محکم بر دهان… استفاده کرد.»

صمیمی از پزشکیان خواست که فوراً از مخالفان رأی دادن عذرخواهی کرد

صمیمی از پزشکیان خواست که فوراً از مخالفان رأی دادن عذرخواهی کرده و حق اعتراض مدنی را به رسمیت بشناسد.

مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که انتخابات را تحریم کرده بود، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آقای پزشکیان مرد صادقی است. خیلی شفاف و صادقانه گفت هر کاری که می‌کند برای کسب رای است و از فردای پیروزی صرفاً منویات آقای خامنه‌ای را دنبال خواهد کرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد