znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری

کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از رقابت برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور کناره‌گیری می‌کند.

کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری

کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از رقابت برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور کناره‌گیری می‌کند. این تصمیم ناگهانی و مهم در حالی صورت گرفت که انتظار می‌رفت بایدن بار دیگر برای دوره دوم ریاست‌جمهوری تلاش کند.

بایدن در بیانیه‌ای که دقایقی پیش در حساب شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) او منتشر شد، نوشت: «اگرچه قصد داشتم بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوم، اکنون باور دارم که به نفع حزب دموکرات و کشور آمریکا است که از این رقابت کناره‌گیری کنم.» او اضافه کرد که این تصمیم را پس از مشورت با خانواده، دوستان و مشاوران سیاسی خود گرفته است.

این خبر واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از آمریکا به همراه داشت. تحلیلگران سیاسی بر این باورند که کناره‌گیری بایدن می‌تواند تأثیرات عمیقی بر انتخابات پیش رو و همچنین آینده حزب دموکرات بگذارد. برخی از اعضای حزب دموکرات نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که عدم حضور بایدن در رقابت‌های انتخاباتی ممکن است به نفع حزب جمهوری‌خواه تمام شود.

واکنش دونالد ترامپ به کناره‌گیری جو بایدن

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در واکنش به انصراف جو بایدن از انتخابات اظهار داشت که بایدن «آماده ادامه دادن» کارزار انتخاباتی خود نبود. ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» نوشت: «آقای بایدن آمادگی خدمت به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را ندارد و هیچ‌وقت نداشته است.»

ترامپ که چند روز پیش در مجمع ملی جمهوری‌خواهان به عنوان کاندیدای رسمی این حزب در انتخابات آبان ماه امسال معرفی شد، در ادامه انتقادات خود از بایدن افزود: «ما به‌شدت از ریاست‌جمهوری او رنج خواهیم برد، اما وعده می‌دهم که این آسیب را علاج خواهیم کرد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد