znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

اعتراضات بنگلادش: کشته شدن ۱۱۰ نفر در اعتراضات دانشجویی

اعتراضات بنگلادش: کشته شدن ۱۱۰ نفر در اعتراضات دانشجویی؛ در پی تظاهرات گسترده دانشجویی در بنگلادش، خبرگزاری رویترز گزارش داد که شمار کشته‌شدگان به حداقل ۱۱۰ نفر رسیده است.

اعتراضات بنگلادش: کشته شدن ۱۱۰ نفر در اعتراضات دانشجویی

در پی تظاهرات گسترده دانشجویی در بنگلادش، خبرگزاری رویترز گزارش داد که شمار کشته‌شدگان به حداقل ۱۱۰ نفر رسیده است. این اعتراضات که از اوایل ماه جاری میلادی تقریباً به صورت روزانه برگزار شده‌اند، با هدف پایان دادن به سهمیه‌ها در استخدام‌های دولتی صورت می‌گیرند؛ سهمیه‌هایی که بیش از نیمی از فرصت‌های شغلی را به گروه‌های خاص، به‌ویژه فرزندان مجروحان جنگ و افراد نزدیک به قدرت، اختصاص می‌دهد.

در روز شنبه، سربازان ارتش در خیابان‌های خلوت داکا، پایتخت این کشور، گشت‌زنی کردند. به گزارش این خبرگزاری، در بنگلادش مقررات منع آمد و شد وضع شده و خدمات اینترنت از روز پنجشنبه به حالت تعلیق درآمده است. همچنین، ارتباطات تلفنی بین‌المللی عمدتاً قطع شده و وب‌سایت‌های سازمان‌های رسانه‌ای مستقر در بنگلادش به‌روزرسانی نمی‌شوند. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی این سازمان‌ها نیز غیرفعال باقی مانده‌اند.

تظاهرات در خیابان‌های داکا که ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد

این بحران اجتماعی برای شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش، به یک بحران سیاسی تبدیل شده است. در جریان تظاهرات در خیابان‌های داکا که ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» شنیده ‌شد. معترضان خواستار اصلاحات عمده در سیستم سهمیه‌بندی هستند که به گفته آنها ناعادلانه و تبعیض‌آمیز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد