znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا به بیماری تب دنگی در ایران

افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا به بیماری تب دنگی در ایران؛ موارد ابتلا به بیماری تب دنگی در ایران به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که ۱۴۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و از این تعداد، ۱۱ نفر در داخل کشور مبتلا شده‌اند. مقامات این وزارت‌خانه هشدار دادند که تب دنگی به زودی در ایران به یک اپیدمی تبدیل خواهد شد.

افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا به بیماری تب دنگی در ایران


افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا به بیماری تب دنگی در ایران

روز چهارشنبه ۲۰ تیر، شهنام عرشی، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، خبر ابتلای ۱۴۹ نفر به تب دنگی را اعلام کرد و گفت: «۱۱ نفر از این افراد بر اثر گزش پشه آلوده در شهرستان بندر لنگه مبتلا شده‌اند.» روز سه‌شنبه ۱۹ تیر، تعداد موارد ابتلا به تب دنگی در ایران ۶۳ نفر اعلام شده بود.

عرشی تاکید کرد که تاکنون تنها در شهرستان بندر لنگه پشه‌های آلوده به این ویروس گزارش شده‌اند و ابراز نگرانی کرد که سایر شهرستان‌ها نیز به تدریج در هفته‌ها و ماه‌های آینده آلوده شوند. به گفته عرشی، در حال حاضر در چهار استان جنوبی کشور این پشه وجود دارد، اما پشه‌های آلوده تنها در بندر لنگه گزارش شده‌اند.

عرشی از فوت یک زن بالای ۸۰ سال که در امارات متحده عربی مبتلا شده و به کشور بازگشته بود، خبر داد. او افزود: «تاکنون هیچ مورد فوتی در بین کسانی که در داخل کشور مبتلا شده‌اند، نداشته‌ایم.»

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در صورت وقوع اپیدمی، آن را تا حد ممکن کنترل کنیم

این مقام وزارت بهداشت با اشاره به گسترش تب دنگی در کشورهای مختلف اذعان کرد که پیشگیری کامل از این بیماری ممکن نیست. او گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در صورت وقوع اپیدمی، آن را تا حد ممکن کنترل کنیم.»

روز سه‌شنبه، سعید کریمی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد که عمده مبتلایان مسافرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند و افزود: «در حال حاضر هفت استان بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان (به ویژه شهر چابهار)، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان درگیر این بیماری‌اند.»

با توجه به افزایش سریع موارد ابتلا و گسترش پشه‌های آلوده، مقامات بهداشتی ایران در تلاش‌اند تا با اقدامات پیشگیرانه و کنترل‌های دقیق، مانع از تبدیل این بیماری به یک اپیدمی گسترده شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد