znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

مسمومیت ۴۰۰ نفر در رضوان‌شهر گیلان: ادغام آب فاضلاب با آب شرب!

مسمومیت ۴۰۰ نفر در رضوان‌شهر گیلان: ادغام آب فاضلاب با آب شرب؛ روزنامه «اعتماد» در گزارشی علت مسمومیت ۴۰۰ نفر در رضوان‌شهر گیلان در روز هشتم تیرماه را «ادغام آب فاضلاب با آب شرب» عنوان کرده و اشاره کرده است که برخی مسئولان تلاش می‌کنند این مسئله را پنهان کنند.

مسمومیت ۴۰۰ نفر در رضوان‌شهر گیلان: ادغام آب فاضلاب با آب شرب

پیش‌تر، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز دلیل مسمومیت‌ها در رضوان‌شهر را آلودگی آب اعلام کرده بود. وی با اشاره به نتایج آزمایش‌های انجام شده، بر وجود مواد آلاینده در آب شرب این منطقه تأکید کرد و گفت: «مسمومیت‌های گسترده ناشی از مصرف آب آلوده بوده و نیاز به رسیدگی فوری دارد.»

در مقابل، اداره آب و فاضلاب گیلان ادعای مسئولان شبکه بهداشت مبنی بر آلودگی آب رضوان‌شهر را رد کرده و تاکید کرده است که هیچ‌گونه ارتباطی بین مسمومیت برخی افراد و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود ندارد. این اداره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمامی تست‌های انجام شده روی آب شرب توزیعی در منطقه، مطابق با استانداردهای بهداشتی بوده و هیچ‌گونه نشانه‌ای از آلودگی در این آب‌ها مشاهده نشده است.»

این اختلاف نظرها بین نهادهای مختلف باعث سردرگمی و نگرانی بیشتر مردم شده است. برخی از کارشناسان بر این باورند که باید تحقیقات مستقلی توسط یک نهاد بی‌طرف انجام شود تا حقیقت ماجرا روشن شود.

در همین حال، مسئولان محلی تلاش می‌کنند تا با اقدامات فوری، از گسترش بیشتر مسمومیت‌ها جلوگیری کنند. تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال حاضر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و تدابیری برای تامین آب آشامیدنی سالم برای ساکنان اتخاذ شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد