znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

مسعود پزشکیان: رقیب خود را «غیرقابل اعتماد، بی‌تجربه و خطرناک» نامید


مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان، در نخستین بیانیه خود پس از صعود به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، رقیب خود، سعید جلیلی، و تیم او را «غیرقابل اعتماد، بی‌تجربه و خطرناک» نامید. این بیانیه که به تازگی منتشر شده، بازتاب گسترده‌ای در میان حامیان و منتقدان هر دو کاندیدا داشته است.
مسعود پزشکیان: رقیب خود را «غیرقابل اعتماد، بی‌تجربه و خطرناک» نامید

آقای پزشکیان در این بیانیه همچنین از تصویر دهقان فداکار استفاده کرده و در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از شهروندان ایران دعوت کرده تا در دور دوم انتخابات حضور یابند و به نقش تعیین‌کننده خود در آینده کشور پی ببرند.

تأکید محمدجواد ظریف بر اهمیت حضور مردم در انتخابات

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران و مشاور آقای پزشکیان، نیز با اذعان به «دلسردی» بسیاری از جامعه ایران نسبت به تغییرات از طریق صندوق رای، تأکید کرد که تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران تنها در صورتی رفع خواهد شد که دولت آینده با تکیه بر رای بالای مردم تشکیل شود. وی با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد که حمایت قاطع از دولت منتخب می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در عرصه بین‌المللی داشته باشد.

بر اساس آمار ستاد انتخابات وزارت کشور، میزان مشارکت در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۳۹.۹ درصد بوده که پایین‌ترین میزان مشارکت در تاریخ این انتخابات است. این کاهش مشارکت می‌تواند نشانه‌ای از نارضایتی عمومی نسبت به شرایط فعلی کشور و نداشتن اعتماد به فرایند انتخابات باشد.

نتایج دور اول: رقابت نزدیک بین پزشکیان و جلیلی

مسعود پزشکیان با کسب ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی به عنوان نفر اول به مرحله بعدی انتخابات راه یافت. سعید جلیلی، نامزد تندروی اصول‌گرایان، با ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی در رتبه دوم قرار دارد و به رقابت با آقای پزشکیان ادامه خواهد داد. این رقابت نزدیک نشان‌دهنده تقسیم‌بندی عمیق در میان رای‌دهندگان و تنش‌های سیاسی موجود در کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد