znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به دور دوم کشیده شد: رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی


انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به دور دوم کشیده شد: رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی؛انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که روز جمعه برگزار شد، به دور دوم کشیده شده است. طبق نتایج اعلام‌شده، هیچ‌یک از نامزدها موفق به کسب حدنصاب ۵۰ درصد به علاوه ۱ آرا نشدند و به این ترتیب، رقابت نهایی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی صورت خواهد گرفت. این دو نامزد، بیشترین آرا را در دور نخست به دست آوردند و اکنون برای تعیین جانشین ابراهیم رئیسی در دور دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نتایج دور نخست و کشیده شدن انتخابات به دور دوم

ستاد انتخابات کشور پس از اعلام نتایج شمارش آرا، خبر از دومرحله‌ای شدن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داد. این نتایج نشان داد که هیچ‌یک از نامزدها نتوانستند بیش از نیمی از آرای معتبر را کسب کنند و بنابراین، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به دور دوم کشیده شد: رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی

قرار است دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران جمعه هفته جاری، ۱۵ تیرماه برگزار شود. این انتخابات سرنوشت‌ساز قرار است تعیین‌کننده جانشین ابراهیم رئیسی باشد و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

حمایت‌ها و ائتلاف‌ها برای دور دوم

پس از اعلام رسمی نتایج و مشخص شدن نامزدهای دور دوم، محمدباقر قالیباف، از رقبای پیشین سعید جلیلی، اعلام حمایت خود از او را اعلام کرد. قالیباف در بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که با تمام توان از سعید جلیلی حمایت خواهد کرد و او را بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری دانست.

علاوه بر قالیباف، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، دو کاندیدای دیگر اصولگرا که پیش از برگزاری انتخابات انصراف دادند، نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کردند. این دو کاندیدای سابق تأکید کردند که با استفاده از ستادهای انتخاباتی خود به سعید جلیلی برای موفقیت در مرحله دوم انتخابات کمک خواهند کرد.

پیش‌بینی‌ها و فضای انتخاباتی

با نزدیک شدن به دور دوم انتخابات، فضای سیاسی ایران شاهد تحرکات بیشتری خواهد بود. هر دو نامزد تلاش خواهند کرد تا حامیان جدیدی جذب کرده و رای‌دهندگان را به پای صندوق‌های رای بیاورند. رقابت بین جریان اصلاح‌طلبی به رهبری مسعود پزشکیان و جریان اصولگرایان تندرو به رهبری سعید جلیلی، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخابات‌های اخیر ایران را رقم خواهد زد.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با توجه به حمایت‌ها و ائتلاف‌های صورت گرفته، می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده باشد. مردم ایران جمعه آینده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید خود به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و نتیجه این رقابت، تعیین‌کننده مسیر آینده کشور خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد