znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

چهارمین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

چهارمین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران با موضوع “ایران در جهان امروز”، در ساعت ۲۰ دوشنبه ۴ خرداد برگزار شد. این مناظره به دلیل نزدیکی به مناظره آخر، کوتاه‌تر از معمول و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ برگزار گردید. به گزارش خبرگزاری مهر، این مناظره شامل دو بخش پرسش کارشناسان بود و هر نامزد به جای ۴ دقیقه، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی داشت. همچنین، فرصت کوتاه استراحت میان برنامه حذف شده بود.

چهارمین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری


کارشناسان صدا و سیما سوالاتی را از کاندیداها مطرح کردند که به شرح زیر است:

برنامه شما برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های روابط با چین و روسیه چیست؟
برنامه شما برای تکرار موافقتنامه تجاری ایران و اوراسیا چیست؟
برنامه شما برای تثبیت و تقویت دستاوردهای جبهه مقاومت چیست؟


مجادله پورمحمدی و جلیلی درباره کرسنت و سازمان‌های مردم‌نهاد


مصطفی پورمحمدی در سخنانش به افشاگری درباره مخالفت سعید جلیلی با سازمان‌های مردم‌نهاد پرداخت و گفت: «ناچارم بگویم که وقتی وزیر کشور بودم، همین آقای جلیلی معاون من را خواست و درباره ساماندهی سازمان‌های مردم‌نهاد و ان‌جی‌اوها او را بازخواست کرد و گفت می‌خواهید انقلاب مخملی و رنگی راه بیافتد؟»

او درباره اتهاماتی که به او درباره پرونده «کرسنت» از سوی رقبایش زده شده بود، گفت: «یا آقای زنگنه (وزیر پیشین نفت) مجرم است یا آقایانی (طیف جلیلی) که جلوی این قرارداد را گرفتند. میلیاردها دلار منافع مملکت را از دست ما گرفتند. سه سال است که آقای زنگنه تقاضای مناظره کرده و منتظر است. اما سیاست داخلی و گروکشی‌ها، سیاست خارجی ما را با این “استخوان لای زخم” ها متوقف کرده و موجب دلسردی مردم هم شده است.»

واکنش بیژن زنگنه


مطرح شدن نام بیژن زنگنه توسط کاندیداهای انتخاباتی با واکنش فوری این وزیر سابق نفت روبرو شد. بیژن زنگنه، وزیر نفت در دولت‌های محمد خاتمی و حسن روحانی، گفت از آبان ۱۴۰۰ از جلیلی خواسته است با هم در خصوص قرارداد کرسنت مناظره کنند اما او از مناظره فرار می‌کند.

پاسخ جلیلی به پورمحمدی


سعید جلیلی صحبت‌هایش را با حمله به مصطفی پورمحمدی آغاز کرد و گفت نمی‌داند که آیا «خواب‌نما» شده بود یا چه دلیلی داشت که مطالبی درباره FATF به او منتسب کرد. آقای جلیلی گفت: «وقتی شما موضوع را نمی‌دانید تجویز غلط می‌کنید» و آقای پورمحمدی با عصبانیت پاسخ داد: «بهتر از شما می‌دانم.»

او خطاب به پورمحمدی گفت: «در کرسنت فساد صورت گرفته و به ثمن بخس اموال کشور را قرارداد بستند. فردی که باید در این قضیه متهم باشد… دادگاه می‌داند چه می‌گوید؟ می‌گوید پس چرا فرد متهم را وزیر کشور کردید؟»

دفاع زاکانی از جلیلی


علیرضا زاکانی نیز به دفاع از موضع جلیلی درباره قرارداد کرسنت پرداخت و گفت: «بنده مدعی در قرارداد کرسنت هستم. بنده معتقدم همه ابعاد خیانت در قرارداد کرسنت انجام شده است.» وی افزود: «راجع به کرسنت هر کسی خواست حرف بزند خیانت رخ داده و پورمحمدی اسناد را بایگانی کرده است. کرسنت دستپخت آقای خاتمی است؛ دستپخت روحانی و زنگنه و خاتمی است.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد