znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

محکومیت چهار متهم در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین به حبس و شلاق

محکومیت چهار متهم در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین به حبس و شلاق؛ در پی آتش‌سوزی زندان اوین، چهار متهم این پرونده به مجموعاً ۳۳ سال حبس و ۵۱۸ ضربه شلاق محکوم شدند. احکام این چهار متهم توسط شعبه ۱۱۴۸ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست جبار جوادی رمی صادر و در روز چهارشنبه، سی خردادماه به آنان ابلاغ شد.

محکومیت چهار متهم در پرونده آتش‌سوزی زندان اوین به حبس و شلاق

جزئیات احکام صادره

لقمان امین‌پور، میثم دهبان‌زاده و مجید روشن‌نژاد هر یک به دلایل مختلف به مجازات‌های سنگینی محکوم شده‌اند. این سه نفر به اتهام تخریب اموال به شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، به اتهام اخلال در نظم زندان به شانزده ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام سرپیچی و تمرد از دستور مأمورین به شانزده ماه حبس محکوم شده‌اند.

رضا سلمان‌زاده، دیگر متهم این پرونده، نیز به دلیل اتهامات مشابه محکومیت‌های زیر را دریافت کرده است: به اتهام تخریب اموال به پنج سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، به اتهام اخلال در نظم زندان به یک سال حبس و به اتهام سرپیچی و تمرد از دستور مأمورین به یک سال حبس.

واکنش‌ها و پیامدها

این احکام با واکنش‌های مختلفی در جامعه مواجه شده است. برخی ناظران حقوق بشری و فعالان اجتماعی این مجازات‌ها را شدید و نامتناسب با اتهامات وارده می‌دانند. از سوی دیگر، مقامات قضایی بر ضرورت اجرای عدالت و تأمین امنیت در زندان‌ها تأکید دارند و این احکام را در راستای برقراری نظم و مقابله با رفتارهای خشونت‌آمیز می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد