znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

znan

همه چیزی مربوط به زنان ایرانیه

جلیلی زیر تیغ پزشکیان: اگر جلیلی رشد اقتصادی را ۸ درصد نکرد اعدامش کنید


جلیلی زیر تیغ پزشکیان: اگر جلیلی رشد اقتصادی را ۸ درصد نکرد اعدامش کنید؛مسعود پزشکیان در یکی از بخش‌های حساس مناظره با چالشی جدی سعید جلیلی را مخاطب قرار داد و گفت: «جلوی چشم این مردم اعلام می‌کنم، همین امروز از این انتخابات انصراف می‌دهم اگر جلیلی بتواند رشد اقتصادی هشت درصد را محقق کند؛ اگر نتوانست، اعدامش کنید.»
جلیلی زیر تیغ پزشکیان: اگر جلیلی رشد اقتصادی را ۸ درصد نکرد اعدامش کنید

جلیلی زیر تیغ پزشکیان: اگر جلیلی رشد اقتصادی را ۸ درصد نکرد اعدامش کنید

شامگاه یکشنبه ۱۱ تیر، نخستین مناظره میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، دو کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، با موضوع «فرهنگی-سیاسی» برگزار شد. در این مناظره هر دو نامزد به پایین بودن میزان مشارکت در دور اول انتخابات اذعان داشتند.

نتایج دور اول انتخابات
در رأی‌گیری روز ۸ تیر، مسعود پزشکیان ۴۲ درصد و سعید جلیلی ۳۸ درصد آرا را به دست آوردند. این آمار نشان از رقابت تنگاتنگ این دو نامزد در انتخابات دارد.

سخنان مسعود پزشکیان
مسعود پزشکیان در آغاز مناظره تأکید کرد که برخلاف شایعات، او و همکارانش قصد گران کردن بنزین را ندارند و بیان کرد: «بنزین را بدون رضایت مردم گران نخواهم کرد و این را قاطع اعلام می‌کنم.»

پزشکیان همچنین شایعات مبنی بر توهین به مولوی عبدالحمید که به فرزند او منسوب شده بود را تکذیب کرد. او از فضای حاکم بر تبلیغات انتخاباتی انتقاد کرد و به «حزب‌اللهی‌هایی» که در حرم عبدالعظیم به او لقب «منافق» داده بودند، اشاره کرد. وی افزود: «مشارکتی که صورت گرفت نگران‌کننده است؛ قابل قبول نیست که ۶۰ درصد مردم پای صندوق نیایند.»

به باور پزشکیان، دلیل این عدم مشارکت به بازی نگرفتن بخشی از مردم بازمی‌گردد که به همین دلیل پای صندوق رأی نمی‌آیند. او در بخش دیگری از مناظره به اخراج اساتید از دانشگاه‌ها اشاره کرد و خواستار ایفای نقش بیشتر اهل سنت در مناصب کشور شد.

پاسخ سعید جلیلی
سعید جلیلی بخشی از صحبت‌های پزشکیان درباره اهل سنت را وعده‌های انتخاباتی دانست و اظهار داشت: «این خیلی رفتار بدی است که در ایام انتخابات گفته شود شما رأی بده و در مقابل من حقوق شما را پرداخت می‌کنم.»

جلیلی همچنین به اعتراض‌های ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت که برای شنیدن حرف دانشجویان به میان آنها رفته است. وی افزود که مسئولان باید به دانشگاه‌ها بروند و با دانشجویان صحبت کنند و حرف‌هایشان را بشنوند.

چالش اقتصادی
در بخشی از مناظره، مسعود پزشکیان با انتقاد از مشکلات ایران در سال‌های گذشته افزود: «مردم اگر با ما بودند حق دارند به خیابان‌ها بریزند، اما اگر با ما نبودند و اعتراضی به عملکرد ما داشتند، اگر بیایند خلاف قانون است؛ آنها را می‌گیریم و در زندان می‌کنیم.» وی به لزوم مطالبه‌گری مردم اشاره کرد و اعتراض‌های معلمان و بازنشستگان را یادآوری کرد و گفت که وقتی برای اعتراض به خیابان می‌آیند، آنها را «زندانی» می‌کنند.

مسعود پزشکیان در یکی از بخش‌های حساس مناظره با چالشی جدی سعید جلیلی را مخاطب قرار داد و گفت: «جلوی چشم این مردم اعلام می‌کنم، همین امروز از این انتخابات انصراف می‌دهم اگر جلیلی بتواند رشد اقتصادی هشت درصد را محقق کند؛ اگر نتوانست، اعدامش کنید.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد